FOTOGRAFIA WNĘTRZ

Fotografia wnętrz może mieć różne przeznaczenie. Najczęściej tego typu zdjęcia wykonuje się dla hoteli, restauracji czy SPA, aby za pomocą atrakcyjnych obrazów przyciągnąć do nich nowych klientów, a w przypadku nieruchomości przeznaczonych na sprzedaż lub wynajem aby osiągnąć korzystniejszą cenę.

Wchodząc do pomieszczenia zazwyczaj ogarniamy je wzrokiem. Poprzez ruchy głowy oraz oczu jesteśmy w stanie zobaczyć całe otoczenie. Akomodacja źrenicy oka pozwala dopasować się do warunków oświetleniowych – gdy kierujemy wzrok na ciemne miejsca, źrenice otwierają się, oglądając jasne obszary – zwężają. To wszystko sprawia, że informacje odbierane przez nas są pełne i  czytelne. Fotografia rządzi się innymi prawami – pokazanie na zdjęciu jednocześnie jasnych i zacienionych obszarów nie jest już takie proste, a zależności pomiędzy obiektami czy płaszczyznami są bardziej skomplikowane.

 

Jak zatem przygotować się do fotografowania wnętrz? Idealnie byłoby zobaczyć pomieszczenie w jeden dzień, spędzić w nim sporo czasu żeby zaobserwować jak kształtuje się naturalne oświetlenie o  danej porze dnia i wybrać tą najwłaściwsza porę do fotografowania, a w kolejny dzień je sfotografować. Niestety bardzo rzadko można sobie na to pozwolić. Ograniczony czas dostępu do pomieszczenia, czy budżet przeznaczony na sesję w większości przypadku na to nie pozwalają. Dlatego przeważającą większość zdjęć wykonuje się w świetle zastanym, zazwyczaj modyfikując je dodatkowym źródłem światła. Lampy mogą być ustawione wewnątrz pomieszczenia, jak i na zewnątrz, oświetlając wnętrze po przez otwory okienne. W większości typów fotografii światło pochodzące od wysoko położonego na niebie słońca jest niekorzystne. W przypadku fotografii wnętrz akurat takie światło może okazać się najlepszym rozwiązaniem

Zdjęcia nieruchomości na sprzedaż lub wynajem mają zwykle krótki czas wykorzystywania i wiążą się często z ograniczonym budżetem, wobec tego czas spędzony na sesję oraz edycję jest znacznie skrócony. Nie warto jednak dążyć do oszczędności za wszelką cenę – dobre zdjęcia nieruchomości zwiększają ilość odsłon ogłoszeń w internecie, co przekłada się na szybkość sprzedaży lub najmu, łatwość negocjacji i wyższy zysk. W przypadku zdjęć wykonywanych z przeznaczeniem do dłuższego funkcjonowania, np. fotografii reklamowej hotelu, stawia się na ich dopracowanie. Czas poświęcony na wykonanie jak i proces edycji ich jest tu znacznie dłuższy.

 

Mimo iż wnętrza to tylko zbiór przedmiotów pośrodku ścian to nierozerwalnie są one związane z emocjami. Przywołując te właściwe uczucia, wpływając na nastrój,  mamy zwiększoną szansę osiągniecia określonych przez klienta celów.

Prześlij zapytanie lub zadzwońKONTAKT