1
1

FOTOGRAFIA PRODUKTOWA

CZYLI JAK ZDJĘCIA POMAGAJĄ W SKUTECZNEJ SPRZEDAŻY

 

Chcesz, aby Twój produkt wyróżnił się na rynku. Inwestujesz w działania marketingowe, prowadzisz komunikację w kilku mediach, tworzysz opisy zorientowane na konsumenckie korzyści. To jednak nie wystarczy – zanim ktokolwiek przeczyta informacje na temat Twojego produktu, zwróci uwagę na jego zdjęcie. Dlatego, jako przedsiębiorca lub marketingowiec, powinieneś zainwestować w fotografię produktową.

W dobie przekazów głównie multimedialnych i obrazowych nie powinno dziwić, że produkty atrakcyjniej zwizualizowane lepiej się sprzedają. Estetyczne, wyraziste i przemyślane zdjęcie produktu jest w stanie wywołać w konsumencie przyjemne emocje (poczucie bezpieczeństwa, zadowolenie, radość) i pożądane reakcje (zainteresowanie zakupem). Nie bez znaczenia jest również to, że na podstawie szaty graficznej (w tym fotografii produktu) klient wyrabia sobie pierwszą, wstępną opinię na temat marki i decyduje, czy chce wchodzić w dalszą interakcję z danym producentem.

Ładnie skomponowane zdjęcia, w których zadbano o odpowiednie ustawienie produktu i właściwe oświetlenie, pozwalają wydobyć najlepsze cechy artykułu. Odpowiednio wykonana fotografia produktowa eksponuje charakterystyczną dla produktu kolorystykę, kształt i fakturę, obrandowanie, jest też szansą na to, aby pokazać, że nasz artykuł występuje w kilku wersjach (różniących się np. pojemnością opakowania).

Zdjęcia do katalogów powinny być spójne – utrzymane w tym samym stylu i podobnej formie. Jeżeli sesja katalogowa obejmuje serię produktów, każde ze zdjęć powinno być wykonywane przy tym samym oświetleniu i za pomocą podobnie ustawionego aparatu. Nierzadko w przypadku produktów różniących się od siebie tylko kolorem (np. torebek, ubrań) wykonuje się zdjęcie jednego artykułu, a kolejne fotografie (z pozostałymi  wersjami kolorystycznymi) tworzy się na etapie postprodukcji.

Właściwie skomponowanie, oświetlone, wysokiej jakości zdjęcia łatwiej jest edytować i dostosowywać do różnorodnych formatów reklamowych. Profesjonalna sesja zdjęciowa w połączeniu z  retuszem zdjęć wykonanym  w wysokiej rozdzielczości ułatwia pracę grafikom, a tym samym przekłada się na oszczędność Twojego czasu i pieniędzy.

Zdjęcia do katalogów to jeden z elementów, który pośrednio tworzy wizerunek firmy. Fotografie te powinny być dla potencjalnego klienta jednocześnie czytelne i atrakcyjne – tak, by widział on na nich wysokojakościowy produkt, za którym stoi wiarygodny oraz zorientowany w konsumenckich potrzebach producent. Dlatego warto zainwestować wprofesjonalną fotografię produktu, wykonaną solidnie pod względem zarówno koncepcyjnym, jak i technicznym.

Zobacz pełne portfolio Zobacz

detal architektoniczny

dźwigi

portret kobiety