Zdjęcia do materiałow reklamowych

Fotografie reklamowe, przeważnie nie występują samodzielnie, lecz stanowią część wiekszej całości. Katalogi, reklamy prasowe, strony internetowe, bannery, opakowania – wszędzie tam mamy doczynienia z połączeniem zdjęcia z innymi elementami graficznymi lub tekstem.

Warto określić jakie będzie docelowe przeznaczonie stworzonych fotografii. Zupełnie inaczej będzie wyglądała fotografia będąca jednocześnie tłem dla tekstu reklamowego, a inaczej ta która będzie stanowić okładkę katalogu czy banneru internetowego.

Komfortową sytuacją jest posiadanie makiet projektów, w których zostaną zastosowane powstałe zdjęcia. W przypadku ich braku minimum to określenie zarysu projektów i miejsc publikacji. W jednych mediach przeważa orientacja pozioma, a w innych pionowa. Warto zwróćić na to uwagę. Wyobraźnia projektantów jednak nie ogranicza się tylko do form porstokąta czy kwadratu, a zdjęcie często zostanie wkadrowane w elpisę, koło czy bliżej nieokreśloną formę.

Najlepszą sytuacją jest posiadanie zdjęć w najwyższej możliwie rozdzielczości i jakości, co pozwala na zastosowanie ich praktycznie w dowolnym projekcie graficznym. Jednak ze względu na ilość detali na takim zdjęciu potrzebna jest ogromna ilość czasu na ich wyretuszowanie. Decydując się an publikacje zdjęć tylko w serwisach internetowych wystarczą nam zdjęcie o niewielkiej wielkości, natomiast te do druku zazwyczaj będą musiały być znacznie większe.

Również istotnym znaczeniem jest czytelność zdjęcia. Skomplikowane, wieloplanowe kompozycje świetnie sprawdzą się na dużej przestrzeni jak plakat czy billboard, lecz na małym bannerze internetowym będą kompletnie nieczytelne.

Nie zagłbiając się w sprawy techniczne, przygotownie zdjęć na potrzeby internetu, a na potrzeby druku znacznie się różni. To co pięknie wygląda na monitorze nie zawsze będzie równie atrakcyjnie wyglądać w druku, dlatego tak ważne jest przygotownie zdjeć pod konkretną technikę druku.

Ze względu na złożoność zagadnienia jakim jest tworzenie fotografi komercyjnych, tak ważne jest omówienie potrzeb i oczekiwań Klienta.