FOTOGRAFIA ALLEGRO
Zdjęcia na aukcje Allegro
Allegro dokładnie określa wytyczne dotyczące prezentowania produktów na aukcjach. Zasady te zostały stworzone nie bez powodu – chronią one kupujących przed oszustwem i przekłamaniami, zaś sprzedającemu pozwalają uniknąć zwrotów i nieprzyjemnych komentarzy.
Maksymalna ilość zdjęć produktu wynosi 16 (w przypadku firm). To w zupełności wystarczy, aby w wyczerpujący sposób przedstawić produkt.
Produkty na miniaturce, czyli głównym zdjęciu, muszą być przedstawiane na białym tle (nawet, jeżeli same są białe lub przezroczyste). Allegro zapewnia, że białe tło pozwala wyeksponować każdy przedmiot, nie przestrzega jednak przed tym, że nie zawsze wykonanie takiej fotografii jest proste.
Dawniej sprzedający mogli zamieszczać na zdjęciach fragmenty tekstów (aby np. wskazać dany element czy cechę artykułu). Obecnie jest to niemożliwe – rolę takich zapisków przejęły fotografie zrobione tak, aby eksponować wybrane atrybuty produktu.
Regulamin Allegro nie zezwala na zamieszczenie na aukcji logotypu marki jako osobnego zdjęcia. Co więcej, nie dopuszcza również umieszczenia logo w rogu fotografii. Jedyną opcją wyróżnienia producenta jest wykonanie zdjęcia tak, aby logo było widoczne na produkcie.
Na Allegro dozwolone są (z wyjątkiem miniaturki) zdjęcia o charakterze lifestylowym, które pokazują produkt w użyciu. Warto takie fotografie na aukcji zamieścić – produkty atrakcyjniej wyglądają w naturalnym dla nich otoczeniu (np. naczynia w kuchni, przybory kosmetyczne w łazience). Ubrania znacznie lepiej prezentują się na modelach, niż na wieszaku. Dodatkowo taka opcja pozwala w bardzo łatwy sposób wizualizować faktyczny rozmiar bądź wielkość produktu.
Zdjęcia produktów to zbliżenia nie tylko na sam artykuł, ale także na poszczególne detale i teksturę. W związku z tym wszelkie niedoskonałości, drobinki pyłu czy kurzy stają się bardziej widoczne. Dlatego zdjęcie produktu warto poddać retuszowi, czyli postprodukcji.
Jak właściwie oddać kolorystykę produktu? Odpowiednia kalibracja monitora, aparatu, właściwe oświetlenie – to wszystko ma bardzo duże znaczenie. Pamiętaj, że zdjęcia Twojego produktu powinny być nie tylko ładne, ale i wierne – tak, by faktyczny produkt nie zawiódł oczekiwań kupującego.
Profesjonalna fotografia produktu to szansa na zwiększenie zysków ze sprzedaży. O ile wykonanie takich zdjęć jest nieopłacalne, jeśli wystawiasz na aukcji jedną rzecz, o tyle w przypadku serii produktów organizacja sesji ma jak najbardziej sens. Tym bardziej, jeśli ilość artykułów jest naprawdę duża – wtedy cena sesji będzie stanowić ułamek sumarycznej wartości produktów.
Dlatego jeśli aukcje na Allegro są dla Ciebie istotnym źródłem dochodu, nie zwlekaj i skontaktuj się z godnym zaufania fotografem!